neděle 3. června 2012

H&M Bikiny


Po celé Evropě se objevují nelítostné kritiky na novou kampaň letní kolekce bikin značky H&M. Takže já sama také přispěji trochu do vínku této kampaně. Plakáty a poutače s černočerně až briketně opálenou modelkou v Bikinách jsou na každém rohu. 




Nepřirozeně opálená kůže modelky je upravena ve Photo-shopu. Jste překvapeni? Já tedy rozhodně ne. 

Porovnání fotografií Isabeli Fontana




Nechápu, jak si švédská firma může dovolit najmout brazilskou krásku (Isabeli Fontana), graficky ji upravit její opálení do briketní černé, když jejich cílové skupiny jsou mladé ženy a dívky střední Evropy, které by se měly před sluníčkem chránit. 

Mnoho odborníků nás neustále varuje před zrádným letním sluncem a chytáním bronzu na soláriích. Pokud se člověk nebude dostatečně chránit před UV zářením může získat rakovinu kůže. Kůže je náš největší orgán, který kryje naše tělo, proto jej musíme chránit a pečovat o něj každý den. Každá žena by neměla toužit po komerčním ideálu krásy, který nám vštěpují reklamy velkých korporací. Žena se má snažit být hlavně zdravá, pak je díky tomu i krásná.

Swedish Cancer society brojí proti H&M s různými argumenty. Příkladem nám může být . . .


Every year, more people die in Sweden of (skin cancer) than in traffic accidents, and the main cause is too much sunning.
Každým rokem umírá ve Švédku více lidí na rakovinu kůže než-li při autonehodách, hlavní příčinou je přílišné opalování.

Otázkou je jen to, jestli jsme odpovědní sami za sebe a dokážeme pečovat o své zdraví navzdory reklamám a ideálům krásy, které na nás srší komerční společnosti ze všech stran.

Bohužel jsou mezi námi lidé, kteří se nechávají ovlivnit zcela. Moje spolubydlící v Německu navštěvuje solárium třikrát do týdne a nyní je ve fázi karotkové barvičky (na obrázku je to asi Solarium Umbra).

 A jak dopadly stížnosti? Jak jinak než s omluvou, že společnost H&M neměla v záměru ukazovat lidem nepřirozeně opálenou pleť. Tak proč ji přidali tolik na tmavosti? Odůvodnění na umělecký efekt mi nestačí, opravdu se mi nelíbí přepálená pleť a natož upravená graficky. Takže omluva byla rychlá, stručná, vše bylo zameteno pod koberec a briketózní modelka na nás z plakátů bude pořád koukat. 

Další informace se můžete dozvědět na stránkách:




První odkaz je v angličtině a další v němčině. Poslední odkaz vás dostane na video Heftige Kritik für die aktuelle Bikini-Kampagne von H&M


Žádné komentáře:

Okomentovat