Po celé Evropě se objevují
nelítostné kritiky na novou kampaň letní kolekce bikin značky
H&M. Takže já sama také přispěji trochu do vínku
této kampaně. Plakáty a poutače s černočerně až briketně
opálenou modelkou v Bikinách jsou na každém rohu.
Nepřirozeně
opálená kůže modelky je upravena ve Photo-shopu. Jste překvapeni?
Já tedy rozhodně ne.
Porovnání fotografií Isabeli Fontana
Nechápu, jak si švédská firma může
dovolit najmout brazilskou krásku (Isabeli Fontana), graficky ji
upravit její opálení do briketní černé, když jejich cílové
skupiny jsou mladé ženy a dívky střední Evropy, které by se
měly před sluníčkem chránit.
Mnoho odborníků nás neustále
varuje před zrádným letním sluncem a chytáním bronzu na
soláriích. Pokud se člověk nebude dostatečně chránit před UV
zářením může získat rakovinu kůže. Kůže je náš největší
orgán, který kryje naše tělo, proto jej musíme chránit a
pečovat o něj každý den. Každá žena by neměla toužit po
komerčním ideálu krásy, který nám vštěpují reklamy velkých
korporací. Žena se má snažit být hlavně zdravá, pak je díky
tomu i krásná.
Swedish Cancer society
brojí proti H&M s různými argumenty. Příkladem nám může
být . . .
Every year, more people die in
Sweden of (skin cancer) than in traffic accidents, and the main cause
is too much sunning.
Každým
rokem umírá ve Švédku více lidí na rakovinu kůže než-li při
autonehodách, hlavní příčinou je přílišné opalování.
Otázkou
je jen to, jestli jsme odpovědní sami za sebe a dokážeme pečovat
o své zdraví navzdory reklamám a ideálům krásy, které na nás
srší komerční společnosti ze všech stran.
Bohužel
jsou mezi námi lidé, kteří se nechávají ovlivnit zcela. Moje
spolubydlící v Německu navštěvuje solárium třikrát do týdne
a nyní je ve fázi karotkové barvičky (na obrázku je to asi Solarium Umbra).
A jak dopadly stížnosti? Jak jinak než s omluvou, že společnost H&M neměla v záměru ukazovat lidem nepřirozeně opálenou pleť. Tak proč ji přidali tolik na tmavosti? Odůvodnění na umělecký efekt mi nestačí, opravdu se mi nelíbí přepálená pleť a natož upravená graficky. Takže omluva byla rychlá, stručná, vše bylo zameteno pod koberec a briketózní modelka na nás z plakátů bude pořád koukat.
Další
informace se můžete dozvědět na stránkách:
První odkaz je v angličtině a další
v němčině. Poslední odkaz vás dostane na video Heftige Kritik
für die aktuelle Bikini-Kampagne von H&M
Žádné komentáře:
Okomentovat